e-λιανικό: Ξεκινά στις 22.02 η υποβολή αιτήσεων επιχορήγησης για τη δημιουργία ή την αναβάθμιση eshop – Όλες οι πληροφορίες
Η Δράση «e-λιανικό» στοχεύει στην επιχορήγηση ΜμΕ επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου για την ανάπτυξη/αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) προκειμένου να στηριχθεί η λειτουργία τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού (COVID-19), να ενισχυθεί ο βαθμός ενσωμάτωσης της ψηφιακής τεχνολογίας, καθώς και ο ψηφιακός μετασχηματισμός τους και να αποφευχθεί ο συνωστισμός στους εσωτερικούς χώρους.
Επιχορήγηση έως 5.000 ευρώ σε κάθε επιχείρηση με διακριτό ΑΦΜ για την απόκτηση εξοπλισμού πληροφορικής και την υλοποίηση άυλων ενεργειών (λογισμικό/υπηρεσίες) με σκοπό την ανάπτυξη και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος.
Έως 1.500 ευρώ για αναβάθμιση ηλεκτρονικού καταστήματος εφόσον η επιχείρηση το διέθετε ήδη πριν τις 18/3/2020.
Περίοδος υποβολής
από 22/2/2021 έως 24/3/2021 (έως 15:00)
Ως έναρξη επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η 18η Μαρτίου 2021.
Η Αίτηση Χρηματοδότησης θα υποβληθεί ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) www.ependyseis.gr/mis.
Είδος ενίσχυσης
Επιχορήγηση / Επιδότηση
Περιοχή εφαρμογής
Όλη η Ελλάδα
Προϋπολογισμός
€ 80.000.000
Σύμφωνα με την προκήρυξη ισχύουν τα παρακάτω:
Α. Ποιοι υποβάλλουν αίτηση: Υφιστάμενες (σύσταση έως 30/09/2019) και νεοσύστατες (σύσταση από 1/10/2019 ως 12/2/2021) επιχειρήσεις που:
- Έχουν το ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΔ 47 είτε ως ΚΥΡΙΑ Δραστηριότητα, στην έδρα ή στο υποκατάστημα, είτε ως δραστηριότητα με τα μεγαλύτερα έσοδα.
- διατηρούν Φυσικό Κατάστημα λιανικής πώλησης ειδών, σε διακριτό της οικίας τους χώρο, δηλαδή εμπορικό χώρο που υποδέχεται και εξυπηρετεί πελάτες,
- έχει ανασταλεί η λειτουργία της επιλέξιμης δραστηριότητας στην έδρα ή/και σε υποκαταστήματα της επιχείρησης για τουλάχιστον μία ημέρα στο διάστημα από την Τετάρτη 18 Μαρτίου 2020 και εφεξής,
- για τις υφιστάμενες επιχειρήσεις παρουσιάζουν μείωση τουλάχιστον 20% στον κύκλο εργασιών τους κατά το 4ο τρίμηνο του έτους 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του έτους 2019. Για τις νεοσύστατες η μείωση θα θεωρηθεί 100% στον κύκλο εργασιών τους.
- το συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που έχουν λάβει στο παρελθόν, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης από αυτή τη Δράση, δεν υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ μέσα σε μία τριετία (τρέχον οικονομικό έτος και τα δύο (2) προηγούμενα οικονομικά έτη) πριν από την ημερομηνία ένταξης της πρότασης.
- πληρούν τις προϋποθέσεις εφαρμογής του Καν. 1407/2013 (De Minimis)
- Δεν συντρέχουν λόγοι αποκλεισμού της παραγράφου 1 του άρθρου 40 του ν. 4488/2017 (Α΄137) (επιβολή προστίμων για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας)
- δεν εκκρεμεί σε βάρος τους εντολή ανάκτησης προηγούμενης παράνομης και ασύμβατης κρατικής ενίσχυσης βάση απόφασης ΕΕ ή ΔΕΕ.
- υποβάλλουν μία και μοναδική επενδυτική πρόταση ανά Α.Φ.Μ.
Β. Επιλέξιμες δαπάνες:
1. Εξοπλισμός πληροφορικής (μόνο για νέα e-shop) ως το 30% του προϋπολογισμού της πρότασης όπως:
- server με τα συνοδευτικά στοιχεία του (πληκτρολόγια, οθόνη, κλπ.) και το απαιτούμενο λειτουργικό σύστημα. Επιλέξιμη είναι και η μορφή Infrastructure as a Service (IAAS), για ένα έτος.
- Άλλος τεχνολογικός εξοπλισμός: εξοπλισμός Δικτύου, Bar code readers, εκτυπωτές, κλπ
- Η/Υ (Desktop/Laptop),
2. Λογισμικό και υπηρεσίες λογισμικού ως το 100% του προϋπολογισμού της πρότασης όπως:
- Υπηρεσίες σχεδιασμού, ανάπτυξης και διαχείρισης ηλεκτρονικού καταστήματος e-shop, σε 2 γλώσσες, περιβάλλον κινητών συσκευών – mobile responsive ή dedicated mobile version και ενσωματώνει λειτουργίες παραγγελειοληψίας (καλάθι), αποθήκης (ποσότητα ειδών) και ασφαλών ηλεκτρονικών πληρωμών (redirect σε τραπεζικό περιβάλλον).
- Προμήθεια λογισμικού με την μορφή Software as a Service (SaaS) εφόσον είναι απαραίτητη για την λειτουργία του e-shop για ένα έτος.
- Ανάπτυξη ή/και πιστοποίηση ψηφιακής πολιτικής ασφάλειας.
Γ. Επιδότηση, Διάρκεια υλοποίησης
- επιδότηση: 5.000€ για την περίπτωση κατασκευής νέου e-shop
- επιδότηση: 1.500€ εφόσον η επιχείρηση διέθετε ήδη e-shop πριν τις 18/3/2020.
- Διάρκεια υλοποίησης: 6 μήνες από την έκδοση της εγκριτικής απόφασης
Δ. Περιορισμοί-Ειδικοί όροι
- Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η 18/3/2021.
- Δεν έχουν δικαίωμα υποβολής πρότασης οι επιχειρήσεις που εντάσσονται σε ήδη οργανωμένο ομοιόμορφο δίκτυο διανομής προϊόντων ή παροχής υπηρεσιών και οι οποίες εκμεταλλεύονται κατόπιν σχετικών συμβάσεων άδειες εκμετάλλευσης δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας, που αφορούν συνήθως εμπορικά σήματα ή διακριτικούς τίτλους και τεχνογνωσία για την χρήση και τη διανομή αγαθών ή υπηρεσιών (π.χ. franchising, Shop in shop, δίκτυο πρακτόρευσης κλπ)
- Οι δαπάνες της κατηγορίας εξοπλισμού πρέπει να καταχωρηθούν στο μητρώο παγίων
- Δεν θεωρείται επιλέξιμη δαπάνη ο ΦΠΑ εφ’ όσον ο δικαιούχος δεν έχει δικαίωμα έκπτωσης σύμφωνα με τις διατάξεις του κώδικα ΦΠΑ όπως εκάστοτε ισχύει ενώ είναι επιλέξιμη δαπάνη εφ’ όσον βαρύνει δαπάνες που χρησιμοποιούνται για την άσκηση εξαιρούμενων ή απαλλασσόμενων του ΦΠΑ δραστηριοτήτων.
- Η υποβολή των προτάσεων θα γίνει ηλεκτρονικά και συνοδεύεται από την ηλεκτρονική υποβολή των δικαιολογητικών συμμετοχής σε μορφή pdf. Μη υποβολή όλων των απαιτούμενων δικαιολογητικών σημαίνει απόρριψη της αίτησης.
- Δεν επιδοτούνται tablets, κινητά τηλέφωνα και τηλεοράσεις
- Η σειρά υποβολής των αιτήσεων δεν επηρεάζει τη σειρά αξιολόγησης, βαθμολόγησης και έγκρισης των αιτήσεων (δεν θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας).
- Οι επιχειρήσεις που θα επιδοτηθούν θα πρέπει να διατηρήσουν στην κατοχή τους και να μη μεταβιβάσουν τον εξοπλισμό για διάστημα 3 ετών από την ολοκλήρωση της επένδυσης.
- Η εξόφληση των δαπανών γίνεται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Δεν επιτρέπεται η εξόφληση δαπανών της επένδυσης με επιταγές τρίτων.
- Ως χώρος υλοποίησης της επένδυσης μπορεί να είναι είτε η έδρα της επιχείρησης είτε υποκατάστημα αυτής.
- Το ΜΟΝΑΔΙΚΟ κριτήριο αξιολόγησης προτάσεων είναι το ποσοστό μείωσης του κύκλου εργασιών του 4ου τριμήνου του έτους 2020 σε σχέση με το 4ο τρίμηνο του έτους 2019. Για τις νεοσύστατες επιχειρήσεις η μείωση θα θεωρηθεί 100% στον κύκλο εργασιών τους.
- Για τις σχεδιαζόμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες θα ήταν χρήσιμο να ληφθούν υπόψη, στο βαθμό του εφικτού, τα ενδεικτικά χαρακτηριστικά και οι Συστάσεις Οριζόντιου Χαρακτήρα, όπως προτείνονται από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
- Γενικές απαιτήσεις υλοποίησης:
– I. Αντίγραφα Ασφαλείας – Να υιοθετηθεί/αναπτυχθεί συγκεκριμένη πολιτική για τη λήψη και διαχείριση των αντιγράφων ασφαλείας σύμφωνα με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο, η οποία θα πρέπει κατ’ ελάχιστον να διασφαλίζει τη δυνατότητα ανάκτησης των δεδομένων, ανά πάσα στιγμή, για το πλήρες εύρος χρόνου που καθορίζει η σχετική νομοθεσία.
– II. Προσβασιμότητα – Να ληφθεί υπόψη το πρότυπο EN 301 549 V2.1.2 (2018-08), «Accessibility requirements for ICT products and services»), εφόσον δεν έχουν δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στοιχεία αναφοράς που παραπέμπουν σε μια πιο πρόσφατη έκδοση του ευρωπαϊκού προτύπου, και το επίπεδο συμμόρφωσης «ΑΑ».
Για περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα, δωρεάν προ αξιολόγηση καθώς και ενημέρωση για την συλλογή των απαραίτητων δικαιολογητικών μπορείτε να επικοινωνήσετε με το Office4you στα τηλ 2251034460 , 2251055625 ή στο espa@office4you.gr.