Συμβουλές για τη σύνταξη βιογραφικού
9+1 Έλληνες Μάνατζερ δίνουν συμβουλές για τη σύνταξη ενός καλού βιογραφικού!
Μαρία Καφεντζή, Human Resources Director της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας.
Η απλότητα και καθαρότητα ενός βιογραφικού είναι πολύ σημαντικό για έναν υποψήφιο. Φανταστείτε πόσα βιογραφικά τη μέρα διαβάζει ένας recruiter άρα τα ατελείωτα βιογραφικά πολλών σελίδων που αναγράφουν πολλές λεπτομέρειες νομίζω κουράζουν και δεν επιτυγχάνουν το στόχο τους. Με σαφήνεια κάθε υποψήφιος εργαζόμενος πρέπει να παρουσιάζει την πορεία του και να αφήνει στην αίσθηση της προσωπικότητάς του, μέσα από ένα έντυπο.
Ελένη Μαντζικοπούλου, Υποδιευθύντρια, Υπηρεσίες Ανθρώπινου Δυναμικού, KPMG.
Όσο και να ακούγεται απλό και ίσως παρωχημένο, η εικόνα του βιογραφικού είναι πολύ σημαντική. Ποια είναι αρχική αίσθηση που μας δίνει όταν το αντικρύζουμε για πρώτη φορά. Είναι ευανάγνωστο, είναι ευκρινές, μπορώ να ανατρέξω γρήγορα στις πληροφορίες που χρειάζομαι, όπως ημερομηνίες, ονόματα εταιρειών κλπ; Αυτά σχετίζονται με τη γενική εικόνα του υποψηφίου (γραμματοσειρά, κενά, ξεκάθαρες ημερομηνίες, σωστή αναγραφή εταιρειών, προσωπικά στοιχεία). Μετά από χιλιάδες βιογραφικά που έχουν περάσει από τα χέρια μου, είναι πολύ βασικό τα στοιχεία να είναι ακριβή, όπως επίσης να είναι και περιεκτικό.
Παράλληλα, πάντα συμβουλεύω τους υποψηφίους να γράφουν σε κάθε ρόλο ένα κύριο επίτευγμα τους, το πιο δύσκολο αν όχι το πιο σπουδαίο.
Ελένη Ασβεστά, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού του ομίλου KLEEMANN.
Η σύνταξη ενός βιογραφικού είναι ιδιαίτερα προσωπική υπόθεση. Είναι μια σύντομη αλλά περιεκτική καταγραφή των βασικότερων προσωπικών, εκπαιδευτικών και επαγγελματικών στοιχείων που ο κάθε υποψήφιος επιλέγει να προβάλει. Η μόνη συμβουλή που θα έδινα είναι ότι καταγράφεται να είναι ακριβές και πραγματικό.
Χρήστος Μανιατόπουλος, Εκτελεστικός Διευθυντής της ICTS HELLAS.
Να καταγράψει κανείς ξεκάθαρα τα αποτελέσματα που έχει πετύχει και όχι απλώς τις αρμοδιότητες που έχει αναλάβει.
Αντώνης Παπαχρίστου, Διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού της Housemarket AE (IKEA Franchisee για Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία).
- Συντομία και περιεκτικότητα
- Αποφυγή υπερβολών και ασαφειών
- Ευανάγνωστο, καθαρό, χωρίς ορθογραφικά και συντακτικά λάθη
- Υποστήριξη των κατορθωμάτων με νούμερα και συγκεκριμένες αναφορές
Τόνια Μαύρου, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού Leroy Merlin.
Το βιογραφικό θα πρέπει να είναι απλό, ξεκάθαρα δομημένο με έμφαση στην εργασιακή εμπειρία και προσαρμοσμένο στις ανάγκες κάθε θέσης. Είναι επίσης σημαντικό να εμπλουτίσουμε με δεξιότητες που έχουμε αποκτήσει από άλλες δραστηριότητες της ζωής μας. Τα πολύπλευρα προφίλ είναι υπερισχύουν πάντα στην επιλογή των υποψηφίων.
Νάντια Κιάμου, Human Resources Manager Greece, Mondelēz.
Ένα καλό βιογραφικό πρέπει να περιλαμβάνει όλες εκείνες τις απαραίτητες πληροφορίες χωρίς όμως ο υποψήφιος να πλατειάζει. Πέρα από τα αναγκαία προσωπικά στοιχεία του υποψηφίου, ένα βιογραφικό πρέπει να περιλαμβάνει την εργασιακή εμπειρία, τα ακαδημαϊκά προσόντα, άλλες γνώσεις όπως ξένες γλώσσες, διακρίσεις και γενικά πληροφορίες που αναδεικνύουν την προσωπικότητα και τις δεξιότητες του υποψήφιου. Σε περίπτωση που το βιογραφικό σημείωμα δε συνοδεύεται από κάποια συνοδευτική επιστολή, ο υποψήφιος μπορεί να προσθέσει και μια μικρή εισαγωγική σύνοψη στην αρχή του βιογραφικού με τις βασικές επιδιώξεις και τις δεξιότητές του χωρίς όμως να επαναλαμβάνει ότι ακολουθεί στη συνεχεία.
Πολυξένη Κιούρη, Διευθύντρια Ανθρωπίνου Δυναμικού της Nestlé Ελλάς.
Να είναι σύντομο, περιεκτικό, να έχει ένα εισαγωγικό σημείωμα που να περιγράφει τους στόχους και τους τομείς ενδιαφέροντος του κάθε υποψηφίου και να είναι προσαρμοσμένο στην εταιρεία και στη θέση για την οποία ενδιαφέρεται.
Σοφία Τσιούτρα, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού (Group HR Manager), ομίλου ξενοδοχείων Maris Hotels.
Το βιογραφικό αποτελεί ένα εργαλείο marketing, που στόχο έχει να πείσει ότι οι δεξιότητες, οι ικανότητες, η εμπειρία, και τα τυπικά μας προσόντα ταιριάζουν με εκείνα της θέσης, για την οποία αιτούμαστε. Στόχος του βιογραφικού είναι να μας εξασφαλίσει μια θέση στο shortlist του επόμενου βήματος της διαδικασίας επιλογής. Μίνιμουμ προδιαγραφές του είναι να είναι απλό, ευανάγνωστο, ακριβές, ‘to the point’, σύντομο (max. 2 σελίδες), και να έχει ορθή σύνταξη και γραμματική, σαφή και συνεπή δομή και, τέλος, καλή παρουσίαση. Σημαντικό είναι να έχουμε μελετήσει, την εταιρεία, τη θέση και την αγγελία, πριν στείλουμε το βιογραφικό μας. Έτσι, για παράδειγμα, λέξεις κλειδιά της αγγελίας μπορούν να αντικαταστήσουν ή να προστεθούν στο βιογραφικό μας, όταν το νόημα δεν αλλάζει, για να διευκολύνουν αυτόν που ‘σκρινάρει’ το βιογραφικό να μας επιλέξει. Κατ’ επέκταση, αν διαθέτουμε Proficiency στα Αγγλικά και αναφέρεται αυτολεξεί στην αγγελία ως απαραίτητο για τη θέση προσόν, μπορούμε να προσθέσουμε δίπλα στο ‘Αγγλικά: άριστα’, που είχαμε στο βιογραφικό μας, τη λέξη ‘Proficiency’.
Νάσια Σκούντζου, HR Manager της Data Communication.
Το βιογραφικό είναι η πρώτη εικόνα του υποψηφίου που έρχεται στα χέρια μας. Ένα αξιοπρόσεκτο βιογραφικό χρειάζεται μόνο όσες λεπτομέρειες είναι απαραίτητες για να περιγράψει τη θέση, τις αρμοδιότητες και τις γνώσεις του υποψηφίου. Θα πρέπει να είναι καλογραμμένο και να προδιαθέτει αυτόν που το διαβάζει να γνωρίσει τον υποψήφιο από κοντά, σε μία συνέντευξη. Λαμβάνοντας ένα βιογραφικό, ιδιαίτερα για ΙΤ θέσεις, εκτός από τα τυπικά προσόντα και τις τεχνικές γνώσεις, αξιολογούμε θετικά εάν ο υποψήφιος εξελίσσει συνεχώς τις γνώσεις του, ενημερώνεται και εκπαιδεύεται σε νέες τεχνολογίες.
πηγή: epixeiro.gr