Έρευνα αγοράς: 3 λανθασμένες σκέψεις για ένα μοναδικό εργαλείο ανάπτυξης!
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να πάρετε την απόφαση και να επενδύσετε σε μία έρευνα αγοράς και 3 ακόμη που από την εμπειρία μου, τις περισσότερες φορές αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα στο να το πράξετε. Οι έρευνες αγοράς αποτελούν όπλα ακριβείας για μία επιχείρηση αρκεί βεβαίως ο επιχειρηματίας να θέλει να μάθει σημάδι, αξιοποιώντας σωστά το πολύτιμο αυτό εργαλείο
“Το κόστος είναι υπέρογκο”
Το κόστος για μία έρευνα μάρκετινγκ φαντάζει πραγματικά υψηλό αν έχετε συνηθίσει σαν επιχειρηματίας να ακούτε τη δωρεάν και συνήθως λανθασμένη γνώμη φίλων και γνωστών για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της επιχείρησής σας. Το αποτελεσματικό επιχειρείν δε βασίζεται ή τουλάχιστον δε θα έπρεπε να βασίζεται μόνο στη γνώμη των ανθρώπων που βρίσκονται στον οικογενειακό και φιλικό σας περίγυρό αλλά στην άποψη που έχουν για εσάς εκείνοι οι οποίοι έδωσαν ή επιθυμούν να δώσουν χρήματα γι’ αυτά που προσφέρετε. Η δική τους άποψη είναι και εκείνη που πρέπει να σας ενδιαφέρει. Και για να το πετύχετε αυτό θα χρειαστεί να προβείτε σε ενέργειες μία εκ των οποίων είναι και η έρευνα αγοράς. Μόνο έτσι θα αντλήσετε τις απαραίτητες για την εξέλιξη της επιχείρησης σας πληροφορίες, το κόστος απόκτησης των οποίων εκ πρώτης όψης φαντάζει υψηλό αλλά στην πραγματικότητα είναι ιδιαιτέρως χαμηλό αν αναλογιστούμε τα υψηλά κόστη που θα προκύψουν από λανθασμένες αποφάσεις, αποτυχημένες διαφημιστικές ενέργειες, λάθος στόχευση αγοραστικού κοινού και μια πλειάδα άλλων λαθών τα οποία θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί εξαρχής.
“Ξέρω το κοινό μου”
Μία από τις πιο συνηθισμένες παγίδες που μπορεί να πέσει ένας επιχειρηματίας είναι ο εγκλωβισμός του στη λανθασμένη πεποίθηση ότι γνωρίζει απόλυτα το καταναλωτικό κοινό της επιχείρησής του. Αυτομάτως λοιπόν απορρίπτει το ενδεχόμενη της επένδυσης σε μία έρευνα αγοράς η οποία κατά την άποψή του δεν έχει να του προσφέρει τίποτε παραπάνω απ’ όσα ήδη γνωρίζει. Τραγικό λάθος. Όλα γύρω μας εξελίσσονται διαρκώς και ιδιαιτέρως στον κόσμο των επιχειρήσεων όπου τα πράγματα είναι τόσο ρευστά. Οι ανάγκες των πελατών αλλάζουν διαρκώς. Αυτό λοιπόν αυτομάτως σημαίνει πως οι υπηρεσίες και τα προϊόντα μίας επιχείρησης πρέπει να είναι συνεπή με αυτές τις αλλαγές. Η αντίληψη ενός επιχειρηματία μπορεί να βρίσκεται σε υψηλότατο επίπεδο και ο ίδιος να αφουγκράζεται τις ανάγκες των πελατών του αλλά είναι τελείως διαφορετικό να αφουγκράζεσαι κάτι από το να γνωρίζεις κάτι. Η πληροφορία όπως έχουμε ξαναπεί, είναι δύναμη. Αυτή τη δύναμη την χρειάζεται ο επιχειρηματίας για να εντοπίσει πελάτες στους οποίους αν απευθυνόταν θα ενδιαφέρονταν να αγοράσουν αυτά που προσφέρει. Τους πελάτες που διακαώς επιθυμούν μία υπηρεσία που εσείς λόγω του τομέα δραστηριοποίησής σας μπορείτε να τους προσφέρετε. Ένα προϊόν που ήδη πουλάτε και το οποίο με μία ελάχιστη επένδυση μπορείτε να το εξελίξετε και να το μετατρέψετε σε αιχμή του δόρατος για τις πωλήσεις σας. Όλα αυτά μπορεί να σας τα προσφέρει μία σωστή έρευνα αγοράς.
“Δοκίμασα μια φορά αλλά…”
Έχω ξαναγράψει πως η επιμονή και η επιμονή είναι δύο ανθρώπινα χαρίσματα που αργούν να σε ανταμείψουν αλλά όταν το κάνουν, είναι γενναιόδωρα. Αρκετοί επιχειρηματίες αγνοώντας πως κάθε ενέργεια μάρκετινγκ χρειάζεται επανάληψη για να είναι αποτελεσματική, απορρίπτουν την ιδέα μίας έρευνας αγοράς εξαιτίας μίας κακής πρότερης εμπειρίας που είχαν. Με βάση αυτό το σκεπτικό αν δεν πιάσεις το λαχείο με την πρώτη δε χρειάζεται να ξαναπαίξεις. Ευτυχώς η υλοποίηση μίας σωστής έρευνας αγοράς δεν είναι θέμα τύχης αλλά αποτέλεσμα σωστής επιλογής συνεργατών οι οποίοι και θα χρησιμοποιήσουν τα κατάλληλα για τις δικές σας ανάγκες εργαλεία, με στόχο να σας προσφέρουν έγκυρα και αξιοποιήσιμα στοιχεία. Είναι τέτοια η φύση του εργαλείου που ονομάζεται έρευνα αγοράς, ώστε ακόμη και αν είναι επιτυχημένη η υλοποίησή της, η μία φορά δεν αρκεί από μόνη της για να προσφέρει τα μέγιστα στην επιχείρηση. Χρειάζεται επανάληψη ανά τακτά χρονικά διαστήματα ώστε διαγνωστεί η παγίωση των αποτελεσμάτων ή η εξελικτική τους πορεία. Ακριβώς δηλαδή όπως συμβαίνει και με τις αυξομειώσεις της αγοράς και τις τάσεις που αναπτύσσονται εντός της.
πηγή: epixeiro.gr